Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu

Koh Chang

Door: Remy

Blijf op de hoogte en volg Remy en Ramona

23 November 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo,

Van de afgelopen 14 dagen hebben we er 12 doorgebracht op Koh Chang. Een prachtig eiland in de golf van Thailand.
We hebben hier verschillende slaapplaatsen gehad, van ver in de jungle tot midden tussen de toerisisten. En van afgelegen stranden tot midden op de pier. Van hutjes met een bak koud water om jezelf te wassen tot kamers met een warme douche en tv!!!
We hebben veel gelopen met of zonder rugzak, door de dorpen en door de jungle, over stranden en door de bergen.
Op een dag kregen we zelfs de politie aan het lachen, toen we weer eens onze veels te zware rugzak door de bergen naar de volgende bestemming sleepte, te zuinig om een taxi te pakken. Toen we nat van het zweet tegen de berg opkropen passeerde 2 scooteragenten ons. een aantal meter verder hielden ze in om onze lijdensweg gade te slaan. Ze begonnen hard te lachen en reden weer verder.
Maar eenmaal boven aangekomen werden we beloond met een adembenemend uitzicht.
Verders zijn de mensen hier erg aardig en gastvrij. Zo werden we op een avond terwijl we eenzaam als enigste gast voor onze kamer wat zaten te drinken uitgenodigd door een Thaise man om met zijn vrouw mee te gaan naar het Loy Krathong festival. Omdat het niet netjes is om een uitnodiging af te slaan, zijn we maar mee gegaan. Hiervoor moesten we wel met z'n drieen op de scooter, wat overigens heel normaal is in Thailand we hebben vaak hele gezinnen langs zien komen op 1 scooter. (voor de geintereseerden Loy Krathong is)http://nl.wikipedia.org/wiki/Loy_Krathong
Omdat het erg waaide zijn we het halve eiland afgereden om de bootjes goed te kunnen zien. Aan het einde van de avond hebben we om de man te bedanken nog wat gedronken bij zijn wat verlaten restaurantje. Ondanks de taalbarriere hebben we toch een leuke avond gehad en de man was ook erg blij. Maar ook aan kleine dingen is te merken dat de mensen erg vriendelijk zijn. Zo kregen we een aantal bananen van een man die vertelde dat hij jarig was, kregen we een kokosnoot toegereikt van onze gastvrouw. En kreeg ik een of andere stuk bamboo met een kleverige substantie erin. De Thaise man kwam alleen met zijn Engels niet verder dan good luck, en number one! Ik had geen idee wat het was, maar toen ik later trots met mijn cadeau over de markt liep en een aantal mensen om mij begonnen te lachen werd ik toch nieuwsgierig. Een andere man probeerde mij het in het Thais uit te leggen, en aan de bewegingen die hij maakte begreep ik ervan dat het een afrodisiacum moest zijn.
Ramona was een beetje bang voor de gevolgen ervan,dus daarom heb ik het maar achtergelaten bij ons guesthouse.

Koh Chang is echt een parel!
We hebben heerlijk gekanoed over zee naar onbewoonde eilanden, prachtige zonsondergangen gezien en mooie watervallen bezocht. Een waterval zelfs onder leiding van een hond van ons guesthouse genaamd King Kong. We kwamen hem 's ochtends tegen langs de weg, en na een aai over zijn bol rende hij vooruit achteromkijkend of wij hem volgde. hij leidde ons de jungle in naar een waterval, klom moeiteloos omhoog en holde uren voor ons uit door het struikgewas. Toen de trouwe viervoeter aangevallen werd door aggresieve termieten zijn we maar teruggekeerd. Onze gids heeft daarna de hele nacht trouw op de veranda van onze boomhut geslapen.
Tijdens onze wandelingen zijn we ook het nodige wildlife tegengekomen zoals:
spinnen groter dan mijn hand, slangen, neushoornkevers, makaken en zelfs een schorpioen. Maar ook heel veel muggen. De flesjes muggenspray "vliegen" erdoorheen. het lijkt wel of deze geen effect meer hebben op die krengen. En zelfs door een klamboe laten ze zich niet uit het veld slaan, deze weten ze moeiteloos binnen te dringen. Een mug was zelfs zo brutaal om mijn oor in te vliegen, waar die nog een half uur tegen mijn trommelvlies heeft zitten zoemen. Daarna is hij waarschijnlijk een wisse dood gestorven. Eigen schuld. Gelukkig heb ik er geen last meer van, ik zag het gezicht van de Thaise dokter al voor me als ik met dit verhaal aan zou komen.
Maar verder hebben we niks te klagen we genieten nog met volle teugen.
Cambodja laten we trouwens geheel achterwege omdat we hier simpel weg gewoon geen tijd meer voor hebben. En er zijn nog wat andere dingen die we graag willen doen, maar dat wordt weer een volgend verhaal!

We willen jullie ook nog even bedanken voor alle leuke en lieve berichtjes, en de vele felicitaties. En we missen jullie ook heel erg, want zo'n verjaardag met vogelspinnen en schorpioenen is toch wel een beetje anders dan met familie en vrienden.
we zijn iedere keer weer blij om de berichten van het thuisfront te lezen, dus ga zo door! Dan zijn we snel weer thuis!

en voor nu de groeten!

Remy en Ramona

  • 23 November 2008 - 08:43

    Margriet:

    ach zuinigheid,,wat Nederlands....zie en lees de verhalen, het genieten.... volgens mij allemaal gewoon prima...succes

  • 23 November 2008 - 08:48

    Ricardo:

    respect wat jullie allemaal doen. je bent wel afgevallen viel me op . bij die foto met elvis. wens jullie nog veel mooie momenten . dikke knuf paps xxx

  • 23 November 2008 - 09:41

    Mama Jeanne:

    ik ben echt jaloers op jullie. Heerlijk op zo'n bounty eiland, terwijl wij hier de eerste sneeuw al hebben gehad. Ja Moos, geen witte kerst voor jullie, maar je hebt wel een witte verjaardag. veel liefs van ons

  • 23 November 2008 - 10:09

    Familie Ubert:

    Hey Lieverdsss!!!!

    Jeeeeeeeeej weer een berichtje van jullie :D
    Jullie hebben zo te zien weer genoeg leuke en spannende dingen meegemaakt!!!!
    Wij zijn echt jaloers!
    Want hier is het ijskoud waait het keihard en heeft het idd al gesneeuwd!
    Ramona meissie nog gefeliciteerd!We zouden eigenlijk gaan toosten op jou ,maareuh wij hadden
    geen oppas! Maar we hebben toch wel aan jullie gedacht hoor!
    Wij missen jullie wel hoor :(
    Maar wij zijn harstikke blij voor jullie en gunnen jullie het van harte daar gaat het om toch?!:p

    dikke kusssssssss van ons en de kidssss liefssssss knuffelssssss doeiiii doeiiiii!

  • 23 November 2008 - 10:23

    Mamsie:

    Hee lieverds

    Heerlijk dat jullie zo ontzettend genieten van al t moois.

    Vrijdagavond hebben we op je geproost Mo, we konden jou verjaardag toch niet zomaar voorbij laten gaan, ik heb de knufs en kusjes gekregen samen met Tanya maar dat komt wel goed hoor als jullie weer terug zijn haha.

    Het was al vreselijk koud vrijdagavond en n beetje natte sneeuw gehad, zaterdagochtend was alles wit, prachtig om te zien natuurlijk en heb maar meteen n foto gemaakt bij t parkje, was zooooooo mooi al dat WIT.

    Ik kom net thuis van weer n avondje gezelligheid, deze keer Breda onveilig gemaakt...fotokes staan binnenkort wel op mn hyves was helemaal Top :)
    Eerst gaan bowlen en daarna natuurlijk op stap geweest, heb bij n dinntje geslapen in Oisterwijk en echt dolle pret gehad vreselijk gelachen we hebben de boel weer flink op zn kop gezet!!! En nee heb me niet misdragen....denk ik whahaha, hemaal dol joh

    Gabbertje was uitlogeren bij opa en oma heb ik net weer opgehaald, die deugniet had vannacht zich weer lekker tegoed gedaan aan n pak spritskoeken jammmmmmmie natuurlijk voor m.

    Nou lieverds nog veel plezier in Thailand de laatste paar weekjes, en dan naar de Ausies... kan k jullie n keertje bellen als je bij de familie bent :)

    Love Ya
    Miss Ya

    Hele dikke kus en knuffies Mamsie xxxxxx


  • 23 November 2008 - 17:57

    Kella:

    haaai remy&ramona

    weer heb ik genoten van jullie verhaal! en de foto's natuurlijk *zucht*.nog heel veel plezier! mis jullie!

    dikke kusssssss en knuffel kelly

  • 23 November 2008 - 18:10

    Jolanda En Jan:

    Wauw wat een mooie foto's
    volgende keer ons gewoon meenemen in de rugzak.
    echt te gek.Nog een te gekke tijd daar!!
    xxx your godfather and mother

  • 23 November 2008 - 20:43

    Tanya:

    Heey schatties..
    Ik heb jullie vanmiddag nog gesproken:P maar nu laat ik toch nog een berichtje achter.. Ik wens jullie nog een fijne tijd in Thailand voordat jullie naar ausie gaan.. Ik hoop dat het morgen lukt om met dolfijntjes te gaan zwemmen dat lijkt me echt te gek.. Ik mis jullie!!

    dikke kuss en knuffel
    love you je (schoon) zussie

  • 23 November 2008 - 20:52

    Dieter En Patty:

    Heeeey remy en ramona

    Ramona nog gefeliciteerd met je verjaardag:)
    dat hebben we vrijdag nog even gevierd haha, maar helaas waren jullie er zelf niet bij.
    Maar dat komt wel goed als jullie trug zijn:)

    het is hier idd super koud, en het heeft kei veel gesneeuwd vandaag.
    maar gelukkig is het daar goed weer tog;)

    Nog een hele fijne tijd daar en tot snel war;)

    kusjes ons


  • 24 November 2008 - 11:31

    Stef En Steef:

    heey heey,

    nog gefeliciteerd he meis!!! heb er zo vaak aan gedacht dat ik het niet moet vergeten maar ben ik natuurlijk wel vergeten...

    heel veel plezier nog en ik lees al jullie berichten!

    groetjes van Stef en Steef

  • 24 November 2008 - 21:37

    Carlo En Maudy:

    Hey Remy en Mo,

    het is weer mooi aan de foto's te zien, geniet er nog van gaat sneller dan je denkt.

    en Mo nog van hrte gefeliciteerd we waren we waren je vergeten, beter gezegd ik was je vergeten :(

    nou nog veel plezier en we lezen het wel weer......

    Groetjes en xxxjes

    Maudy en Carlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2009

Back Home

19 Januari 2009

Taiwan

13 Januari 2009

Fiji

02 Januari 2009

Happy New Year!

17 December 2008

Down Under
Remy en Ramona

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 27534

Voorgaande reizen:

10 November 2016 - 25 Januari 2017

huwelijksreis

05 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: