Koh Samed - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu Koh Samed - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu

Koh Samed

Door: Remy

Blijf op de hoogte en volg Remy en Ramona

08 November 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve kijkbuiskindertjes,

Hier weer een nieuwe aflevering van onze avonturen. Eigenlijk hebben we niet veel abnormaals meegemaakt. gewoon een lekker rustig weekje!
We zijn vanuit Bangkok via Sri racha naar Pattaya getreind. in Sri racha hebben we een bezoek gebracht aan de tiger zoo. dit is een grote dierentuin met wel 300 tijgers, 10.000 krokodillen en creatief als de Thaitjes zijn hebben ze ook een aantal vreemde shows bedacht. Er was zelfs een kooi met een tijger, een varken en een bibberende Golden Retriever, genaamd de Happy Family.

in Pattaya was niet echt veel te doen, tenij je op zoek bent naar een Thaise vakantieliefde, die er in alle soorten en maten verkrijgbaar zijn. Ook het strand viel tegen, geen wit zand, geen blauwe zee en erg druk. Of zijn we misschien verwend?
maar om deze drukte te ontvluchten zijn we maar naar een waterpark gegaan. daar hebben we onszelf heerlijk vermaakt met de glijbanen.

Daarna zijn we doorgereisd naar Koh Samed. Hier vonden we eindelijk de rust waar we naar op zoek waren. Koh Samed is een prachtig klein eiland van ongeveer 7 km lang met mooie witte zandstranden en een helderblauwe zee. Het is eigelijk een national park. hoewel het toerisme zwaarder weegt dan de natuur, is het toch een prachtig eiland. Ook zijn we een dag met en boot meegevaren rondom het eiland, om te snorkelen, te zonnen en te genieten van het mooie uitzicht. Tijdens het snorkelen hebben we prachtig koraal gezien, en veel mooie vissen.En van zwemmen krijg je honger dus na het aanschouwen van deze wonderlijke onderwaterwereld werd er ook aan de innerlijke mens gedacht. En mochten we de vissen vangen, op de BBQ leggen en enkele minuten later konden we genieten van een heerlijke eigenhandig gevangen versgebakken verse vis. hmmmm.... heerlijk die natuur!!
Verder hebben we veel op het strand gelegen, en zijn we weer lekker bijgebruind.

Wij zitten nu weer op het vastenland, in Chantaburi, op weg naar Koh Chang. Daar gaan we nog even verder genieten van de zon!

En hoe is het bij jullie? daalt het kwik al rond het vriespunt? al volop pepernoten aan het eten?

Spreek jullie snel weer!

dikke kus Ramona en Remy

• 08 November 2008 - 16:10

Tanya:

heeey ik zag je net online dus dacht dat ik je even kon spreken maar je bent alweer weg :(. Echt leuk om weer nieuwe foto`s te zien van jullie, ik vind het wel zieilig voor die olifantjes dat ze over zon koortje moeten lopen echt onvoorstelbaar.
    Het was vandaag wel mooi weer hier en nog best lekker maar het word wel kouder, en volgende week gaat het alleen maar regenen. Terwijl jullie nog lekker bruin aan het bakken zijn daar in het zonnetje.. Ik heb nog geen pepernoten op maar de winkels liggen er wel vol mee. Mij boeit het allemaal niet zo sinterklaas en kerst dit jaar:(
    Ik mis jullie echt zooo erg nou. gelukkig gaat de tijd best snel:D tot de volgende keer maar weer

dikke kus en knuffel van Tanya

• 08 November 2008 - 16:35

Silvia:

leuk weer een update van jullie zeg!!
    en wat een leuke foto's weer zeg en ja ook zielig die olifanten op koorden dansen ja en wow wat een mooie vis gevangen zeg!!!

geniet ervan en horen het weer gr silvia

• 08 November 2008 - 20:27

Mama Jeanne:

hey remy, zag ik dat nou goed? ben je eindelijk je wilde haren kwijt?
    leuke foto's weer. We zullen voor jullie wat pepernoten bewaren, hoor. en wie weet vind je ook nog een muis in je schoen.

• 08 November 2008 - 20:32

Mamsie:

Heeeeee Lieffies

Zooooo dus geen wilde avonturen beleefd deze afgelopen week en lekker n keertje rustig aan gedaan, is ook weleens lekker toch!

Die foto van die tijgers wauw helemaal geweldig!!
    En die koralen heel mooi alllemaal...En lekker hé zo'n vers gebakken visje Jammie, fijn om te weten dat ze daar ook nog iets van Normaal voedsel hebben is beter als al die gebakken insekten of nie hihi

Wou dat ik nu op t moment ook fftjes kon luieren, maar helaas ben heel veel aan t werk op t moment want t biljart tournooi in de Haarstek is begonnen dus mag nu ook in t weekend vroeg mn bedje uit.
    Vandaag heb ik lekker achter de tap gestaan.

O ja ik heb onze Gabber n heel klein beetje in t Oooootje genomen, whaha had toch verteld dat ie de ton iedere keer open maakte...nou heb de zak met brokken eruit gehaald er 3 brokjes ingelegd en ton weer gewoon teruggezet....hihi had dat koppie eigenlijk wel willen zien want toen ik thuis kwam was de ton open hahaha. Maar ja heb de zak maar hoog genoeg gezet want anders gaat ie weer stunten hé om daar bij te kunnen.

Het weer valt op zich wel mee op t moment hoor t zonnetje heeft de laatste dagen heerlijk geschenen, morgen wordt t iets minder maar vorige week heb ik n paar keer kunnen krabben 's morgens en kreeg ik mn deur van de auto niet open....lekker hé zo vroeg in de morgen.

Nou ik ga lekker bankhangen en doe niks meer vanaaf....
    Hele fijne week jullie en tot het volgende verhaal...Have Fun

Love Ya
    Miss Ya

Hele dikke kussss en knuffies xxxxxxx Mamsie

En n knufffff en lebber trug van Gabbertje

• 09 November 2008 - 19:52

Familie Ubert:

Hey kanjers

zo te lezen hebben jullie het daar nog steeds heel erg naar je zin! en bevalt het jullie nog goed daar :D
    daar is teminste nog wat te beleven en maak je nog van alles mee kunnen we hier niet echt zeggen :(
    owjahh wel paar dagen geleden zat er een koe hier in het park whahaha die was ontsnapt! dus gebeurd nog wel iets hahahaha maar kei leuke foto's weer SUPER!!!! en jullie worden alleen maar bruiner en wij steeds witter :P
    maar we missen jullie wel kei erg hoor!
    maar wensen jullie nog heeeeeeeel veel plezier maar dat zal wel lukken he.

dikke kusss veel liefs en knuffels van ons en de boys

• 15 November 2008 - 01:46

Merijn:

alooooow alooooow ik neem aan dat jullie het egt goed naar jullie zin hebben egt leuk we staan weer te poppelen dat jullie terugkomen maar wensen jullie nog zeker een leuke tijdt hiero uit vlijmen de groeten van merijn bobby mikkie todd und dieter en patty doei doei en nog veel plezier xxx

• 20 November 2008 - 15:53

Alfons En Sabrina:

halllooo
    zo te zien hebben jullie het goed naar julie zin.
    Het ziet er echt allemaal kei mooi uit.gaat wel snel voorbij he jullie zijn al bijna op de helft jullie hebben wel een goeie tijd gepland hier is het echt koud en jullie zitten lekker in het zonnetje nougeniet er nog maar lekker van voor je het weet zit je weer in vlijmen.en Alvast gefeliciteerd en maak er een mooie dag van samen
    veel Liefs
    xxxxxx
    Alfons en sabrina

• 20 November 2008 - 19:55

Finja En Huub:

ramona en remy wij wensen julie een fijne tijd daar en ramona een fijne verjaardag het is daar zoo,n mooie natuur dat we er naar uitkijken om nog meer foto,s te zien groetjes finja en huub

• 20 November 2008 - 23:07

Mamsie:

Heee lieverd

Gefeliciteerd met je 22e verjaardag en n hele mooie en gezellige dag...
    we zullen vanaaf proosten!!

Have Fun

Love Ya
    dikke kus Mamsie

• 21 November 2008 - 09:50

Charlotte:

Hee,
    De foto's zijn super, ziet er allemaal geweldig uit! Ramona gefeliciteerd met je 22ste verjaardag. Maak er een leuke dag van daar! En nog heel veel plezier.
    Kus
    Charlotte

• 21 November 2008 - 12:12

Opa & Oma:

Hee Ramona

Gefeliciteerd met je verjaardag en proost...

heel veel kusjes
    xxxxxx Opa & Oma

• 21 November 2008 - 16:08

Dave:

Hoi ramona, hoe is het daar? van harte gefeliciteerd met je verjaardag;) groetjes je neeffie

• 21 November 2008 - 16:12

Jolanda En Jan:

Hoi Ramona hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag de chocolade bollen houden we tegoed Maak er samen met Remy een leuke dag van.Dat zal wel lukken in zo'n super romantische omgeving Dikke knuffels! XXX

• 21 November 2008 - 16:17

Stef:

ha ramona en remy,
    allebij hartelijk gefeliciteerd he.
    (je word oud ;))

groetjes stef

• 21 November 2008 - 17:52

Tanya:

Heey Ramona,
    Ik hoop dat je ook mijn smsje hebt gehad. Maar zoniet dan wil ik je nogmaals Hartelijk feliciteren met je 22e verjaardag.. Geniet er van!! tot snel maar weer
    dikke kus(K)

love you je Zussie

• 21 November 2008 - 21:34

Ricardo & Paula:

hey mo van harte gefeliciteerd met je verjaardag . maak er een mooi feesie van daaro . stevige knuffel van ons bye bye XXXXX

• 22 November 2008 - 11:15

Phoebe, Roy & Delani:

Hejj
    zo te lezen hebben jullie het daar goed!!
    hier is het koud, nat vies weer! :(
    kan ook niet anders in NL he:P
    kijk over een tijd weer hier..
    Leukk!! nog heeel veeeel plz he:D
    veel Liefs van ons

• 22 November 2008 - 12:08

Ramona:

ha lieve mensjes

allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes! en ik heb de smsjes ontvangen hoor, zelfs in de jungle hebben ze een zendmast staan.
    We geven wel weer een feestje als we terug zijn!

kus Ramona