Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu

Fiji

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Remy en Ramona

13 Januari 2009 | Fiji, Nadi

Hallo allemaal,

Hoe is het daar in Nederland?
Hier in Fiji is het noodweer. tropische cyclonen, overstromingen, huizen worden verwoest, toeristen zijn gestrand. Maar wij hebben nog steeds een vakantiegevoel ook al loopt t allemaal iets anders dan verwacht.
De eerste dag dat we in Fiji aankwamen regende het al. De volgende dag hebben we in de hoop dat het beter werd de boot gepakt naar n klein tropisch eiland. Tijdens de bootreis werd het weer steeds slechter en de golven hoger en hoger. na 6 uur varen was de hele boot zeeziek en werden we in de stromende regen gedropt op het eiland. De 2 volgende dagen was het weer zo slecht dat er geen boottransfer van en naar de eilanden was. ook kregen we te horen dat Nadi town "waar het vliegveld is" overstroomd was. Na 3 dagen vast gezeten te hebben op een eiland kwam er eindelijk een boot. Op de boot werd ons gezegd dat er geen accomodatie beschikbaar was op Nadi en dat je beter op de eilanden kon blijven tot je vlucht. Of je moet net als een aantal andere toeristen interesse hebben om een aantal nachten op het vliegveld door te brengen. Dus wij zijn nog een nacht op een ander eiland geweest in de hoop dat er de volgende ochtend een boot zou varen. Deze nacht was erg rustig en sinds onze komst in Fiji de eerst nacht zonder storm!
De volgende dag was er gelukkig een normale boot service. We hadden eigenlijk nog een nacht op een eiland gepland maar we konden het niet riskeren om onze vlucht te missen.

Terug op het hoofdeiland blijkt dat het water al gezakt is maar het regent nog steeds. De zee is veranderd in een bruine modderpoel en het strand heeft meer iets weg van een omgezaagd bos. en voor woensdag word er weer een nieuwe cycloon verwacht. Kortom dit is niet wat wij verwacht hadden van Fiji. Maar ondanks alles is het hier wel gezellig, de mensen zijn aardig en het is nog steeds lekker warm. En zo blijft het ook de laatste weekjes van onze vakantie een beetje spannend!!

Wij drinken hier nog maar een paar biertjes, en lopen in onze zwemkleding nog een rondje door de regen over het strand. Van zwemmen word je immers ook nat!

En hopelijk vliegen we morgen terug naar Sydney!

Groetjes en tot snel!!

Remy en Ramona

Bula!

• 13 Januari 2009 - 06:12

Mamsie:

Zooooooooooooo, alles goed daar!!!

Jullie maken t wel mee zeg en wij maar denken dat je met n coktail op t strand zou liggen is dat wat.

Nou ik hoop dat de andere cycloon die onderweg is nog ffe n paar daagies wegblijft zodat jullie gewoon normaal naar Sydney kunnen vliegen.
    t zal spannend worden, hier hebben we helemaal niets meegekregen van dit alles trouwens (maar goed ook)

Nou we horen hopelijk heel snel hoe en wat!!

Veel liefs en groetjes
    en tot snel ja!

Liefs en dikke kuss
    love Ya Miss Ya

xxxxxx Mamsie

• 13 Januari 2009 - 06:28

Mama Jeanne:

had nou maar gewoon naar zandvoort gegaan. :)

• 13 Januari 2009 - 09:11

Familie Ubert:

Haaaaaaaaaaaaai Lieverds!

Nog even en dan zijn jullie EINDELIJK thuis jeeeeeeeeeeeeeej :P hahaha
    Maar het is wel anders dan dat jullie hadden verwacht? wel spannend allemaal lijkt net uit een film :D
    Maar ik wens jullie de laaste dagen toch nog heel veel plezier en geniet er nog ff van!
    Want hier is het maar saai hoor en mis je niks hahaha
    tot snel kanjers!

dikke kusssssssss liefs van ons

• 13 Januari 2009 - 17:20

Maudy & Carlo:

Ik lees het wel, voor de nattigheid had je niet persee zover hoeven reizen, had je net zo goed hier kunnen blijven :). Gelukkig dat het weer weer beter geworden is.

geniet er nog maar even van.

Greetzzzzzzzz Maudy en Carlo

• 14 Januari 2009 - 10:55

Remy En Ramona:

We zitten nu weer veilig in een hotel in Sydney! hier is het weer lekker weer ga nu nog even in de jacuzzi liggen daar ben ik wel aan toe!en dan stuur ik Remy nog even de gym in!!!haha.. morgen vliegen we naar Taipei

• 14 Januari 2009 - 11:18

Mamsie:

Hee scattie had je mailtje net binnen gekregen....gelukkig ben toe aan n borrel hahaaa

wa zal ik slapen vanacht hahaaa

tot dinsdag nog ma 6 nachiessssssss Yeahhhhhh

hoezoooo blij :)
    Love Ya
    dikke kusssssssssss xxxxxxxxxxxxxMamsie

• 14 Januari 2009 - 12:06

Silvia:

nou nou zeg jullie maken qwel vanalles mee ja zeg zo te lezen!!!

en fijn dat jullie nu veilig in sidney zitten ja!!!

gr silvia

• 16 Januari 2009 - 16:56

Ricardo:

hey remy en ramona, ik ben helaas 20 januari niet thuis om bij jullie terug komst te zijn . ik vertrek maandag 19 januari naar bari en ben dan 14 dagen weg. zie je dan wel weer . geniet nog van jullie laatste dagen vakantie. byebye see u soon. groetjes paps