Happy New Year! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Remy en Ramona

02 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Hallo lieve mensen,

Om te beginnen willen wij jullie allemaal een heel gelukkig en gezond nieuwjaar wensen. Wij hopen dat jullie fijne dagen hebben gehad! Onze kerst was wel wat anders, we hebben eerste kerstdag gevierd bij familie die we pas een week kenden, en het was ongeveer 30 graden. Hier komt heel de familie bij elkaar met kerst voor het diner, het was heel erg gezellig en er waren veel cadeaus, eten, drank en zon!

De week voor kerst zijn we nog bij andere familieleden op bezoek geweest. We hebben een aantal dagen in Colac doorgebracht bij Carol, Michael en Martin. Met hun zijn we een dagje over de Great Ocean Road gereden van Port Cambell tot Apollo Bay. De 12 Apostles waren erg mooi om te zien, en we hebben nog een prachtige waterval bezocht. Hierna zijn we samen met Bill en Janice naar Port Fairy gegaan, een klein stadje aan de zee. Ook hier hebben we weer veel familieleden ontmoet. De eerste dag in Port Fairy hadden we een BBQ bij Danny en Virginia thuis. Hier werd besloten dat we bij Rhonda konden slapen, de moeder van Danny, zij wist echter nog van niets, maar ook zij was erg gastvrij. De volgende dag was het erg zonnig weer maar helaas was de zee nog iets te koud om in te zwemmen, gelukkig konden we 2 pushbikes lenen, waarmee we 2 dagen rond gefiest hebben. Ook zijn we naar tower hill, een oude vulkaankrater, Wat nu een natuur reservaat is, gefietst. En hier zagen we onze eerste wilde koala.
En na 3 dagen in Port Fairy zijn we met de trein terug gegaan naar Martin en Liz in Melbourne voor de feestdagen.

Na de kerst zijn we een dagje naar Melbourne city geweest. Nog wat nieuwe kleding gekocht voor de bruiloft van Steve en Caterina.
Op 30 december zijn we naar Shepparton gegaan hier werd de bruiloft gevierd op 31 december. De bruiloft was erg groot vol met Italiaanse tradities. En weer met veel eten en drank. Het was een erg mooie en gezellige dag. Ik heb helaas het bruidsboeket niet gevangen, dus voor ons komt er voorlopig nog geen bruiloft! De dag na de bruiloft, 1 januari, hadden we nog een BBQ, op de boerderij van de ouders van Caterina. Ook hier was het weer erg gezellig, en hebben we weer veel gegeten en gedronken!

Ook hebben we ons de afgelopen dagen bezig gehouden met het invullen van onze laatste 2 weken in Australie. Maar iedere keer als we een route bedacht hadden kon het op een of andere manier niet doorgaan. Of te ver weg, of volgeboekt of veels te koud. Daarom hebben we maar besloten om naar Fiji te gaan. Dit leek ons wel een leuke bestemming om nog even een paar dagen op het strand te liggen. Dinsdag vertrekken we vanuit Melbourne naar Fiji.....

En hoe gaat het verders in Nederland? Hebben jullie ook al de schaatsen uit het vet gehaald? Of is het alweer aan het dooien? Hier in Melbourne is het rond de 25 graden, dit voelt voor ons nog steeds best koud aan. Dus als we thuis komen zullen we wel helemaal onderkoeld raken! Hopelijk is het bij thuiskomst een beetje opgewarmd in Nederland....

Liefs en een gelukkig 2009!!!!
Ramona en Remy

• 02 Januari 2009 - 09:08

Mamsie:

Hee Lieverds

Nogmaals,
    Gelukkig Nieuwjaar!!

Ben ontzettend blij dat jullie de familie al hebben ontmoet, wat n gastvrijheid en fijn voor jullie dat je overal je slaapplekkie hebt, scheelt nogal in je budget want t is wel n cultuurshock en t kost allemaal heel wat meer daar in Australie.

En ik vond t ook zo fijn om je eens te spreken weer na zo'n lange tijd!

De Kerstdagen hier heb je wel gezien aan de foto's, hoe t was bij opa en oma whahaha, zo vieren wij Kerst! Was heel gezellig met zn alle ffe heerlijk maf doen, daarna zijn we uitgaan eten.

Ik rol op t moment van t ene feesie in t andere, agfelopen zaterdag naar Haarlem geweest en met oud op nieuw naar Marion geweest in Oisterwijk en heb daar n hele gezellige, dansende heel veel gelachen :) avond meegemaakt!

De foto's zijn trouwens weer heel mooi!

Hier is t op t moment spiegelglad buiten, t heeft geijzeld...en met dat vriezen van afgelopen dagen dan weet je t wel. De schaatsbaan in Haarsteeg is open en er word gretig gebruik van gemaakt. Sneeuw is er niet veel meer gevallen sinds de laatste keer, maar t is wel heel koud geweest.

En de plannen toch maar weer gewijzigd, ja de tijd gaat heel snel en t is wel de bedoeling dat jullie straks de 20e hier op schiphol staan, (anders kom ik je halen hé) dus t aftellen is echt begonnen.
    Hoop dat jullie nog n paar mooie weken hebben daar en spreek, mail, chat julllie.

Miss Ya
    Love Ya

Dikke kusssssssssssss
    XXXXXXX Mamsie

• 02 Januari 2009 - 09:16

Silvia:

jullie ook nog een gelukkig nieuwjaar gewenst daarzo!!!

en kei leuke foto's weer zeg!!!
    en lekker warm daar ja hihhi hier erg koud en glad hahaha

en las van je moeder dat het aftellen is begonnen en dat jullie deze maand weer thuis komen!!
    toch ook wel weer fijn hoor!!

geniet er nog fijn en horen het weer

gr silvia en gezin

• 02 Januari 2009 - 11:06

Danny & Lisa:

hey Remy & Ramona,
    Jullie ook nog een gelukkig nieuwjaar gewenst. Lijkt me wel raar 30 graden met nieuwjaar, hier is het erg koud. En weer kei-leuke foto's. Het aftellen is alweer begonnen. We wensen jullie nog veel plezier de laatste paar weken.
    Liefs, Danny & Lisaxxx

• 02 Januari 2009 - 15:22

Mama Jeanne:

Wat leuk om zo'n bruiloft mee te maken. zeker totaal anders dan bij ons en wat zien jullie er chique uit, zeg.Ik zal jullie winterjassen meenemen naar schiphol de 20e, die zul je wel nodig hebben. Veel plezier op Fiji en tot snel.

• 02 Januari 2009 - 18:17

Annelies Plas:

voor jullie ook de beste wensen voor 2009 veel plezier de laatse weken daar groetjes doei

• 03 Januari 2009 - 17:59

Stephanie:

heey vakantie gangers!

gelukkig nieuwjaar!
    Lekker weertje daar lees ik.... grrr
    ik heb al weer last van wintertenen... haha

zie jullie snel!

xxx stef en steef

ps: mona lees ff je mail!

• 05 Januari 2009 - 16:35

Tanya:

Heey sussie en Remy,

Gelukkig nieuwjaar nog.. beter laat dan nooit toch.. Leuk om eens wat famillie te zien die aan de andere kant van de wereld woont.
    Vanmorgen was alles weer wit toen ik wakker werd en vanacht word het waarschijnlijk -15 graden. Echt kkkkkoud, helaas is de school weer begonnen dus moet nog naar buiten ook:S.. Maar gelukkig zijn jullie alweer bijna terug in NL!! Tot snel maar weer..

xxx Tanya

• 06 Januari 2009 - 10:00

Fam Ubert:

Hey Hey Lieverdssssss (L)

Het is bijna zover he en komen jullie EINDELIJK terug :D
    Iedereen heeft jullie vreselijk gemist dat weet ik zker ;)Maar jullie ook nog een heeeeeeeeeeeeel gelukkig,gezond nieuwjaar he
    En de beste wensen!
    Dikke (K)Liefssss (L)Michael,Brigitte,Djemano & Divanty

owjahhh en kei leuke foto's weer :d