Down Under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Remy en Ramona

17 December 2008 | Australië, Melbourne

G'day mates,

How are ya? Met ons gaat alles nog steeds zeer goed!
We zitten nu in Australie. Afgelopen donderdagochtend zijn we in Sydney geland. We hadden een zeer comfortabele vlucht met een hele middenrij stoelen voor ons zelf! Dus we konden languit liggen, en we hadden een eigen tv'tje met spelletjes, films en muziek in de stoelen voor ons! Dus deze vlucht van 12 uur was zo voorbij. Maar aangekomen in Sydney werd het minder, het was koud en het regende en ook de taxichauffeur probeerde ons gelijk op te lichten.
In Kingscross een suburb van Sydney hadden we een guesthouse geregeld voor 2 nachten, voor het budget waar we in Thailand een hele week van konden leven, shock?!
Vervolgens zijn we tevergeefs op zoek gegaan naar een huurauto. Maar de eerste konden we pas naar een week ophalen en toen hebben we maar besloten om met de nachtbus naar Melbourne te gaan. Op maandag zouden we vertrekken, zodat we nog 3 dagen extra in Sydney hadden. Voor de laatste 2 nachten zouden we naar een goedkoper guesthouse gaan, maar dit was echter geen succes. Buiten hing een bord met guesthouse maar het had meer iets weg van een pshychiatrische inrichting zonder begeleiding. Tijdens het inchecken hadden we wat moeite om de man te verstaan, maar we dachten dat het wel goed zou komen. Wat achteraf dus bleek is dat hij de kamer aan ons onderverhuurde zodat we bij hem op de kamer moesten slapen. Na een paar uurtjes hadden we wel genoeg van deze man, die trots met zijn blender cocktails aan het maken was om 9:00 uur 's morgens en zijn bed vol had liggen met knuffelbeesten. Het leek ons geen goed idee om hier te gaan slapen dus hadden we maar besloten om ons busticket om te boeken en nog gelijk dezelfde avond te vertrekken naar Melbourne.

Maar eenmaal aangekomen in Melbourne ging alles een stuk beter (behalve het weer dan). We werden warm onthaald bij de familie. Best raar om bij familie in huis te wonen die je nog nooit gezien hebt. Maar iedereen is heel vriendelijk en we kunnen door heel Australie wel ergens slapen. We zitten nu in een buitenwijk van Melbourne, vlakbij een natuurpark. Het is lekker rustig hier en donderdag gaan we naar andere familie in Colac, en met kerst zullen we weer terug zijn bij familie in Melbourne. En met nieuwjaar zijn we uitgenodigd voor een bruiloft, dus we gaan niet met z'n tweetjes het nieuwe jaar in.

We wensen jullie allemaal alvast hele fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2009!

groetjes kus

Ramona en Remy

• 17 December 2008 - 11:05

Carlo En Maudy:

hallo,zozo jullie hebben mazzel ff een bruiloft mee pikke cool man (ha ha da zeg ik dan een taart van 36 hihi)verder is het fijn te horen dat jullie het nog steeds geweldig naar jullie zin hebben.en lekker languit hebben kunnen liggen in het vliegthuig.wij wensen jullie en de hele familie in aussie ook een gezond en gelukkig 2009.en weer een veilige thuis komst.geniet er nog maar van.xxxx van ons 4-tjes.

• 17 December 2008 - 13:05

Tanya:

Heeey lieverds,

Wat een verhaal weer. wel fijn dat jullie zon goeie reis hebben gehad. Ik wilde net naar opa en oma gaan maar ze waren niet thuis dus ik kon ze niet de groeten doen. Maar dat doe ik wel de eerst volgende keer. Ik wens jullie bij deze alvast hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar toe. Wel raar dat jullie nu niet hier zijn, maar jullie hebben het vast heel erg goed daar bij de familie. Geniet er nog van!!!

dikke kuss love ya
    van je zussie

• 17 December 2008 - 13:22

Mamsie:

G'Day back to you all!

Enfijn dat ondanks t weer jullie t goed na je zin hebben bij en met de familie.Hoop dat weer ook n beetje beter word als nu.
    Had t toch gezegt alles wat uit Holland komt is heilig bij de familie daaro haha
    En nu richting zuiden waar t nog mooier is!!!
    Doe ze allemaal de groetjes een dikke kus van mij.

Heel veel plezier en n hele fijne Kerst...niet teveel eten en drinken hé

En dan met oud op nieuw de bruiloft....geloof maar dat ze gaan knallen...Yeahhhhhhh

Alvast Cheers op t nieuwe jaar and Have Fun
    en dan gaan we echt aftellen :)

Love Ya
    Miss Ya

Hele dikke kussssssssssss voor jullie allemaalxxxxxxxxx
    Mamsie

• 17 December 2008 - 18:19

Mama Jeanne:

van een bruiloft komt een bruiloft, luidt het spreekwoord. ik wens jullie heel veel inspiratie toe ;-)

Lots of kisses and hugs, cheerio mates

• 17 December 2008 - 18:47

Ricardo:

hey remy & mo zo zie je maar dat je in de westerse wereld ook op je hoeden moet zijn . wens jullie fijne feest dagen daar . en doe iedereen de groeten. xxx paps

• 18 December 2008 - 17:54

Annelies:

hey hallo nou jullie maken het mee wij willen jullie hele fijne kerstdagen en natuurlijk een heel gelukkig en gezond 2009 wensen. en maak er nog een gezellige tijd van daar groetjes en tot het volgende bericht vind het super van jullie doei

• 18 December 2008 - 18:31

Bianca:

Hoi Remy en Ramona,

nou mocht het troost bieden, het weer is hier ook niet alles...
    Maar ik hoop dat je nog veel moois gaat zien daar downunder.

we houden jullie in de gaten!

Groetjes Bianca van Schijndel

• 20 December 2008 - 07:36

Yolande:

Hey, kom jullie ook even een hele fijne kerst en een nog beter ( kan dat ) nieuwjaar toe wensen.
    Wat een avontuur weer voor jullie.
    Gelukkig zijn jullie nu in "goede handen"van familie, dus laat jullie lekker verwennen, goede reis en enjoy.
    Liefs Yolande, Milo en Susan

• 20 December 2008 - 08:56

Ruud:

jullie ook een fijne kerst en een gelukkig 2009

• 22 December 2008 - 11:08

Lisa Van De Leur:

Ey Ramona en Remy,

Ik heb net even (bijna) al jullie verhalen gelezen! Echt super vet!:D Ik wil dat ook als ik klaar ben met school!

Nog veel plezier! Fijne feestdagen en de beste wensen voor 2009!

Groetjes Lisa (je oud klasgenootje=P)

• 23 December 2008 - 22:29

Huub En Finja:

met deze willen wij jullie fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar wensen en een fijn verblijf in australie groeten finja en huub

• 24 December 2008 - 20:47

Rick Van Asseldonk:

hoi remy en ramona.
    ik wil jullie even fijne kerstdagen toewensen en een gelukkig 2009.
    ik vind het echt tof dat ik jullie beetje kan volgen.
    ben best jaloers haha.
    ooit ga ik dit ook een x doen denk ik.
    nou nog veel plezier daar en ik kijk uit naar het volgende verhaal

Groetjes rick

• 27 December 2008 - 12:27

Charlotte:

Hee,

Wat een super verhaal weer, en mooie foto's.
    Een heel gelukkig 2009 alvast! En geniet er helemaal van!

Groetjes xx