Een beestenboel... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu Een beestenboel... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu

Een beestenboel...

Door: Remy

Blijf op de hoogte en volg Remy en Ramona

27 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo luitjes,

Wat is het weer heerlijk om terug te zijn in Thailand. We zijn nu weer dik een week in Thailand en hebben weer heel wat beleefd.
Zo hebben we moeten vluchten voor een Ursus thibetanus, gestoeid met Elephas maximus kalfjes en zijn we belaagd en beroofd door Macaca's.

De eerste dag dat we in Thailand waren, dit was in Ubon, zijn we 's avonds gelijk maar op een nightmarket een lekker bordje Pad Thai gaan eten.
een nightmarket is eigelijk niet meer dan een pleintje waar zich tijdens het vallen van de avond tientallen oude loopkarren verzamelen. de meeste zijn echt te vies om aan te raken, en daarachter staat de Thaise versie van ma flodder die het eten bereid. verder staan er op het pleintje een aantal wankele tafeltjes met klapstoelen,en bij iedere tafel staat een zwerfhond te wachten op de restjes. Onze eigen Rob de Geus zou hier niet bepaald vrolijk van worden, maar het eten is er erg lekker. of zou het komen doordat we bij het afrekenen meestal aan 50 Baht (1 euro) voldoende hebben?!.. Hoe dan ook we zijn er nog niet ziek van geworden en het bespaard ons een hoop geld.
tijdens dit heerlijk diner werden we nog even lastig gevallen door een opdringerige olifant, die in opdracht van zijn baasje ons wat bananen probeerde te verkopen om ze vervolgens zelf weer op te eten. maar gelukkig wisten wij de commando's nog om hem vriendelijk te bedanken, geleerd in Laos tijdens de mahout cursus, en konden we weer genieten van onze maaltijd.

vanuit Ubon zijn we door gaan reizen met de trein naar Nakhon Ratchasima en door naar Pak Chong.
het treinen in Thailand is ook een leuke bezigheid. om in de trein te komen moet je vaak eerst een aantal sporen over, of je moet door andere treinen om in de juiste trein te komen. in de verkeerde trein stappen is eigelijk onmogelijk, want zodra je ook maar een beetje verdwaast om je heen kijkt, wordt je ticket uit je handen gevist door een vriendelijke Thai, die je vervolgens de goede kant opwijst. eenmaal in de trein komen de lekkerste hapjes voorbij en word er 's morgens vroeg al volop Thaise wiskey gedronken. Ze vinden het allemaal erg leuk als er een 'falang' in de vaak bomvolle trein zit. alle dozen worden opzij geschoven om voor ons nog ergens een zitplaats te creeeren. ze hebben wel wat moeite met onze namen, ik heet hier Lemy en Ramona.... daar komen ze helemaal niet uit.
de treinen zijn niet erg snel maar het is wel en leuke belevenis.

in Pak chong zijn we beland bij een Duitser die daar samen met zijn Thaise vrouw wat appartementjes had. een beetje in de middle of nowhere, het enigste wat we hier hadden was een grote supermarkt, een outlet village en we konden een wandelingetje maken langs of over de snelweg. Maar we kwamen voor het Khao Yai national park. hier hebben we een jungletocht gemaakt met 2 andere Nederlanders en een gids. het park was echt prachtig en we hebben veel dieren gezien zoals:
Bloedzuigers, gibbons, bloedzuigers, hornbills (vogelsoort), bloedzuigers, varananen, bloedzuigers, makaken, bloedzuigers, hagedissen en zelfs een krokodil.
maar het hoogtepunt komt nu.......
toen we een uurtje door de jungle gelopen hadden, en onderweg een aantal keer fascinerend de klauwafdrukken van de Aziatische zwarte beer in een boom hadden bekeken hoorden we iets lopen door het struikgewas. vol verwachting slopen we naderbij. maar bij het zien van het stukje zwarte vacht achter een boomstam, schoten we achteruit.
Na een tijdje op veilige afstand gewacht te hebben dacht onze gids dat de waarschijnlijk kleine 'sunbear' al weg was. hij wilde ons de sporen van de beer laten zien.
met z'n tweeen klommen we op de boomstam, Ramona vertrouwde het niet zo en bleef wijselijk op het pad staan. toen we goed en wel op de boom stonden riep ramona 'EEN BEER, ACHTER JE!!' en daar stond hij op zijn achterpoten, 5 meter van ons vandaan en ongeveer 2 meter hoog.
Even aarzelde ik om nog wat foto's te maken maar aangezien onze gids het hazenpad al had gekozen, leek mij dat ook het beste. na honderden meters rennen zijn we buiten adem gestopt en heeft onze, ineens erg bleke, gids maar besloten om maar naar een andere trail te gaan. Dit leek ons ook een goed idee. Dus zijn we maar naar de watervallen gelopen uit de film The Beach, hier konden we even heerlijk bijkomen van ons wilde avontuur. 's avonds hebben we nog op de loer gelegen voor wilde olifanten, maar deze lieten zichzelf helaas niet zien.
Gelukkig hebben we alles overleefd en zijn we 's avonds heelhuids aangekomen bij ons appartement.

Vanuit Pak Chong zij we wat cultuur gaan snuiven in Ayutthaya. Dit is een oude stad met veel oude tempels, althans wat daar nog van over is. een aantal van deze ruines hebben we met de fiets bezocht. Tijdens het fietsen kwamen we langs de Elephant Kraal, dit is een olifantenopvang die huis bied aan ongeveer 90 olifanten. Tegen een kleine donatie kregen we mandjes maiskolven die we op mochten voeren. er liepen een aantal kleine olifanten los over het terrein die al snel in de gaten hadden dat er wat te snoepen viel. Ze werden erg opdringerig en begonnen ons bijna omver te duwen. van al dat gestoei hadden we dorst gekregen, gauw nog een drankje en weer verder gefietst.
De volgende dag zij we een dagje naar Lopburi gegaan om de Monkey temple te bezichtigen. Dit is een oude ruine die is ingenomen door honderden makaken. Bij de ingang hadden we een zakje zonnepitten gekocht voor de apen. Leuk aapjes voeren dachten wij! maar binnen no time werden we belaagd en zater er al 3 op m'n rug. en tijdens een onoplettend moment had de grote oppermakaak ons beroofd van het zakje zonnepitten en konden we alleen maar toekijken hoe de dader trots het zakje leeg zat te peuzelen. We zijn toen maar snel vertrokken bij de tempel en de stad ingelopen. Hier zaten echter ook veel apen, de een nog brutaler als de ander. We kregen een beetje het idee van planet of the apes!
en ook het eten van een springroll was geen succes, deze werd ons ook afhandig gemaakt door een hongerige makaak. Wij waren niet de enige slachtoffers, zo werd er ook 'n schoolmeisje bestolen van haar telefoon en werden onschuldige automibilisten tot stoppen gedwongen door overstekende makaken.

Maar gelukkig is alles goed gekomen en liggen we weer veilig aan het zwembad in het altijd benauwde Bangkok!
Ma deze enerverende dagen zijn we wel weer toe aan wat ontspanning. En daarom gaan we nu naar de oostkust van Thailand, kijken of we daar weer een beetje kunnen bijbruinen!
Eigelijk zouden we nu naar Cambodja gaan, maar aangezien er nog wat spanningen zijn en de grens dicht zou zijn wachten we hier nog maar even mee. En hier in Thailand vinden we het ook heerlijk!

Groetjes Remy en Ramona

• 27 Oktober 2008 - 14:30

Hee Lieffies:

Nou Ramona je hebt niks teveel beloofd, wat n avonturen beleven jullie daar toch mooi.... maar soms wel heel spannend.

Mennn wat n verhaal met die Beer...is maar goed dat dochterlief je eventjes waarschuwde hé Remy (kijk je n beetje uit jonge) phoe nou zal wel "Ren Je Rot" zijn geweest dat moment!Geloof niet dat jullie ooit harder hebben gelopen!

Die baby olifantjes wat n poepiessss...je zou er toch zo eentje mee willen nemen...net als die tijgers.

En dan belanden op "The planets of the Apes" denk dat die beestjes niets anders gewent zijn...

Net Gabbertje hé als ie eten alleen al ruikt dan..... heeft hij er nu echt n handje van om zn ton met brokken om te duwen en heerlijk als t vrouwtje niet thuis is zn buikje vol te eten...

Niemand die t ziet toch! Gister had ie weer dolle pret gehad de deugniet...je ziet hij is zn streken nog niet verleerd...geen prullebak die hij om kan gooien dan maar de ton met brokken...hij lijkt wel zwanger whahaha

Maar mamsie is blij dat jullie de week weer veilig zijn doorgekomen, geniet van de Eilandjes en tot t volgende verhaal. En pas goed op elkaar!!

Love Ya
    Miss Ya

dikke kus Mamsie

• 28 Oktober 2008 - 04:55

Yolande:

Hey Ramona en Lemy, hihi
    Jonge wat een dingen maken jullie mee!
    Maar wat een geweldige ervaringen, lees graag jullie verslagen, en dat van die makaken heb ik een keer op tv gezien, brutaal....inderdaad.
    Geniet nu lekker samen van zon zee strand en elkaar, en dan kunnen jullie er weer tegen om het volgende avontuur tegemoet te gaan.
    Ik weet wel dat jullie een supergeweldige reis hebben, wat een avonturen!
    Zorg goed voor elkaar, enne blijf die beren maar uit de weg.
    Liefs Yolande

• 28 Oktober 2008 - 18:59

Annelies Plas:

jeetje wat beleven jullie veel dingen echt vind het geweldig dat ik in jullie wereldje mee mag delen maar dan op afstand vind het ook heel bijzonder voor jullie ga lekker uitrusten en geniet van alles (maar dat doen jullie wel) groetjes vind julliekanjers

• 28 Oktober 2008 - 23:47

Danny En Yvon:

hey, Ramona en Remy
    nou het ziet echte leuk uit al die foto`s en ook mooie verhalen van jullie. zo te zien hebben jullie goed na je zin, en wij hebben jullie heel veel gemist, wij wensen jullie nog heel veel plezier verder met jullie reis.
    groetjes van onze allemaal,

• 29 Oktober 2008 - 10:02

Familie Ubert:

hey kanjers :d

wat een leuk ,interesant en cker spannend verhaal weer!
    Jullie maken daar wel heel veel leuke dingen mee wij zijn zooooo jaloers hahaha
    wij zijn pas naar de dierentuin geweest en daar kan je de beesten alleen van een afstandje bekijken.
    en jullie kunnen ze gewoon zelfs van zo dichtbij zien en dan ook nog is aanraken dat is helemaal geweldig.
    maar met die beer whahaha ik zag het al helemaal voor me jullie rennen als een gek whahaha maar weer een super verhaal.
    maar we missen jullie wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg hoor. maarja als jullie het maar naar jullie zin hebben en dat is zo dus superrrr toch!
    nou we komen snel weer op jullie site kijken.

dikke kusssssss van ons en de 2 kleine mannen

• 30 Oktober 2008 - 17:33

Mama Jeanne:

Lemy, Lemy, heb ik je toch zo gewaarschuwd om uit te kijken en geen gekken dingen te doen. Gelukkig heb je Ramona dicht bij je om een beetje op je te passen.
    Ik overweeg al een hele tijd om een vakantie naar Thailand te boeken, maar vraag me nu toch serieus af of de menukaart wel naar mijn smaak is.
    Ik had toch een ander beeld bij een weekje vasten/ kuren.
    Geniet van je reis verder en dikke kus van ons allemaal.

• 01 November 2008 - 10:14

Maudy & Carlo:

wat spannend allemaal zeg.ik moet eerlijk zeggen ik ben trots op jullie.want als ik da zo eens lees over die beer,dan ben ik blij dat ik veilig achter de comp zit.echt die olifantjes mooi man.en nu zon ze he maar niet te bruin war.en wij wachten weer op een nieuwe belevenis.maarrrr wees op je hoede.een dikke x van ons alle 4

• 05 November 2008 - 15:06

Tanya:

Heey lieverds..
    Wat maken jullie toch fantastische dingen mee. Wie had dat gedacht.. Ik mis jullie nu wel heel erg hoor :(.
    Ik heb volgende week alweer tentamens dus ben flink aan het leren.. Denk aan jullie!!

dikke kus en knuffel.
    love ya

• 07 November 2008 - 18:31

Margriet:

ik heb het gevoel even bij jullie te zijn, geweldig geschreven...jullie laten ons mooi meegnieten....heerlijk...