Einde Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu Einde Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu

Einde Laos

Door: Remy

Blijf op de hoogte en volg Remy en Ramona

18 Oktober 2008 | Laos, Vientiane

Hallo,

We hebben Laos nu van noord tot zuid gezien. in Luang Prabang hadden we een trip geboekt om naar een olifantenkamp te gaan. hier hebben we 2 dagen in de jungle doorgebracht en hebben we geleerd om een olifant te besturen. echt heel vreemd dat zo'n groot dier een klein mensje gehoorzaamd en op commando moeiteloos tegen de modderige bergen omhoog sjokt. we hebben daar 's avonds overnacht in een prachtige bungalow op palen met uitzicht op het bruine water van de Nam Khan. Ook was het 's avonds wel even schrikken toen we oog in oog stonden met een schorpioen die van onze badkamer gebruik maakte. voor de rest was echt alles super hier!
verder hebben we in Luang Prabang nog een kanotocht gemaakt en gezommen onderin een waterval.

vanuit luang prabang zijn we met de bus naar vang vieng gegaan. we zouden de eerste pakken zodat we nog iets aan onze dag zouden hebben. de eerste bus vertrok netjes om 6.30 uur maar na een uur rijden bleek de bus kapot te zijn en om 8.30 uur waren we weer terug bij af, op het busstation in luang prabang. om 9.00 uur vertrok de nieuwe bus en pas aan het einde van de middag kwamen we aan in vang vieng.
in vang vieng hebben we ons natuurlijk een dag vermaakt met het 'tubben'. dit is de hoofdatractie van vang vieng, en houd in dat je met een grote band de rivier afdobberd en je zelf onderweg uit het water laat hengelen door de bareigenaren om je tegoed te doen aan de grote flessen beer Lao. als je genoeg biertjes op hebt kun je nog wat rare capriolen uithalen met een slingertouw boven de rivier om vervolgens 's avonds zo zat als een kanon weer aan te komen in vang vieng. En voor de echte lypo's worden er onderweg ook nog happy shakes geserveerd (deze hebben wij maar afgeslagen). Niet gek dat er regelmatig iemand verzuipt. maar gelukkig hebben wij alles overleefd.
vanaf vang vieng wilde we met de kano naar vientiane gaan, maar wij bleken echter de enige 2 met dit idee waardoor onze trip in het spreekwoordelijke water viel. waardoor we maar met een localbus (dit is niet meer dan een pickup met een houten bankje en een ijzeren kooitje) naar vientiane zijn gegaan. met onze ogen nog vol met zand kwamen we aan op een of andere jaarmarkt. heel de stad was gevuld met mensen en luide muziek. ook keken we elkaar even verbaasd aan toen we een kraampje zagen met: Bavaria Hollands premium beer. we hebben hier een beetje rondgelopen en vientiane verkend. Ook hebben we hier weer genoten van de Franse invloed: stokbroden, verse croissants en la vache qui ri.
Omdat we vientiane snel gezien hadden een busticket geboekt naar Pakse. om onszelf voor te bereiden op de busreis naar Pakse zijn we een dag naar een fitniss centrum geweest waar je voor een paar euro heel de dag gebruik kon maken van de fitniss, zwembad, sauna, jacuzzi en je kreeg er een traditionele massage van een uur bij. was dat even genieten.
Als herboren zijn we 's avonds naar de bus gegaan en tot onze grote verassing had deze bus geen stoelen maar bedden! we hebben dus heerlijk kunnen slapen tijdens onze reis naar pakse.
in pakse zijn we samen met 2 andere Nederlandse stellen naar Champasak geweest. hier zou een prachtige mooie oude tempel zijn die zij gingen bezoeken. wij hadden nog niet echt plannen en zijn uit nieuwsgierigheid maar mee gegaan. de tempel bleek niet veel meer dan een hoop stenen versierd met wierook stokjes en bloemenkransjes. maar de omgeving was wel weer erg mooi.
vanuit champasak zouden we door gaan naar cambodja, maar omdat we eerst weer geld op moesten nemen, moesten we noodgedwongen weer terug naar pakse. Maar ook in Pakse keken ze vreemd op toen we met een creditcard de bank binnen stapten en om cash vroegen. ze vertelde ons dat we maar moesten pinnen bij de automaat, en dan weer terug konden komen om te wisselen. maar aangezien je hier maar 50 euro per dag op kan nemen schoot dit niet echt op. en toen hebben we maar besloten om weer terug te gaan naar Thailand, en dus Cambodja misschien later te bezoeken.

om onze laatste kips op te maken hebben we vandaag wat rondgekeken op het bolaven plateau. zo zijn we achterin een localbus die vol was gepropt met zakken knoflook en uien en nog wat levende kippen en eenden naar de watervallen geweest. ook hebben we daar nog wat rondgelopen door de bergen en genoten van de prachtige natuur.

Helaas is tijdens ons laatste gevecht met de pc 1 van onze memorycard geblokkeerd dus zijn we iets voorzichtiger met foto's plaatsen. maar zodra we in degelijke computer vinden met een goede virusscan zullen we er wat foto's bijzetten.

groetjes en een kus Remy en Ramona

• 18 Oktober 2008 - 14:49

Hee Lieffies:

Wat n geweldige week hebben jullie weer achter de rug....zo beleef je nog eens wat hé!!

Olifantje rijden...lijkt me echt geweldig door de jungle en n echte scorpioen is toch wel fftjes anders als n tatoo war Mootje!!

Lekker tubben en n biertje op zn tijd...oefenen als slingeraapje...maar goed dat jullie je koppie's er wel bij hebben gehouden...en niet zo dom zijn.

Fijn om toch ook eens wat Oer Brabants tegen te komen dan...wat zeiden jullie: Zo nu eerst n Bavaria hihi
    en stokbroodje gaat er altijd wel in..Toch

En na zo'n inspannende week lekker bijkomen n keertje in n Jacuzzi, sauna en toe maar massage is toch heerlijk genieten dan.Daarna nog lekker in de slaapbus...nee jullie hadden t goed bekeken die dag.

En jammer dat t niet meteen gelukt is om door te reizen naar Cambodja, komt vast nog wel.

Doe maar rustig aan met de fotokes die zien we vanzelf wel n keer, hoop dat die memorycard t wel overleeft.

Vorige week heb ik n heerlijk weekend gehad in Zuid Limburg, was echt n prachtige omgeving...wij ook op avontuur n rondwandeling van zo'n 12,5 km uitgezocht....ahummm ergens verkeerd gegaan en maar doorgelopen...kwamen we in Belgie uit....kunde nagaan als wij ooit op wereldreis gaan...god weet waar we uitkomen haha.

Dus maar achter op n terrasje gezeten fftjes wat gegeten en gedronken en maar via n andere route teruggelopen...deze was alleen nog steiler maar Mam geen ene blaar en denk dat we zo'n 20/30 km gelopen hebben heuveltje op en af voelde t wel in mn kuiten maar de spierpijn viel wel mee.
    's avonds nog heerlijk ouwerwets naar n Rockoptreden geweest lekker mee staan blerruhhh...

Lekker gegeten en natuurlijk ook de nodige biertjes op...daarvoor ist toch fftjes vakantie war maar was wel lekker zo fftjes weekendje pleite.

Onze Gab was bij opa en oma geweest...en heeft niet geblaft joh...hoest mogelijk hé

Ben alleen n beetje beroerd geworden van de week...flinke kou te pakken, hoesten zat flink vast allemaal, maar nu komt t n bietje los en gaat wel weer over war.
    Ik doe lekker rustig aan van t weekend...

Nou lieffies weer n hele mooie week toegewenst.

Groetjes van Opa en Oma en de rest...

Heel Veel liefs
    Misss You
    Love Ya

Dikke kusssss Mamsie

• 18 Oktober 2008 - 15:31

Jolanda En Jan:

Altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen jullie maken het wel met z'n tweetjes nog veel plezier en we kijken uit naar de foto's dikke knuffels uncle Jan tante Jolanda Dave en Stef

• 18 Oktober 2008 - 15:35

Hans& Jacqie:

hey luitjes,zie wel dat jullie je goed vermaken daar, helemaal top zoals jullie alles beschrijven, maar heb toch ff een vraagje.........waar zit in hemelsnaam dat stuur op die olifant???????????...hahahaha nog veel plezier en groetjes van ons

• 21 Oktober 2008 - 18:55

Mama Jeanne:

Klinkt goed allemaal, zeg. Dus als het goed is zitten jullie nu weer in Thailand. Ben heel erg benieuwd naar de foto's van Laos. Het klinkt in ieder geval een stuk primitiever dan Thailand. Wij zijn onlangs ook nog op Taailand geweest, maar hebben geen tijgers gezien, ook geen olifanten, alleen maar schreeuwende kleuters in de speeltuin.
    Tot gauw

• 24 Oktober 2008 - 14:30

Gea:

wat leuk omte leze dat jullie het zo naar je zin hebben,
    groetjes.
    gea( van de friettent)

• 26 Oktober 2008 - 07:56

Mamsie:

Hey lieffies

De klok is hier vannacht n uur teruggezet...kunnen jullie er rekening houden war.

Gisterenavond een stel van jullie Matties gezien ffkes mee staan kletsen natuurlijk....groetjes van ze.
    Gabbertje weer blij...maar t was koud brrrrrrr. Jullie hebben t n stuk beter.

Gister overdag ging t wel scheen t zonneke nog lekker..vandaag zou t weer gaan regenen maar tot nu toe ist droog waait wel flink, de blaadjes vallen van de bomen en zijn al mooi verkleurd...echt herfst dus.

Nou ik ga lekker genieten van mijn (enige) vrije dag, ons Tan is nu werken, die zie ik vanmiddag pas.

Ik heb trouwens op mn laatste mail nog niets teruggehoord van Tinie of Steve.

Love Ya
    Miss You

Dikke kus Mamsie

• 02 November 2008 - 08:15

Sandra,Stephan, Lynn:

Hoi Ramona,
    Wat leuk om jullie verhalen te kunnen lezen, wat zijn jullie aan het genieten. Nog heel veel plezier.
    Groetjes Stephan, Sandra en een dikke kus van Lynn
    (Lynn vraagt nog steeds na je hoor, waar is Ramona nou...)