Noord Thailand en Noord Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu Noord Thailand en Noord Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu

Noord Thailand en Noord Laos

Door: Ramona en Remy

Blijf op de hoogte en volg Remy en Ramona

09 Oktober 2008 | Laos, Luang Prabang

Alweer een week verder en weer een nieuw zonnig verhaal vanuit het verre Oosten!
In de afgelopen week zijn we afgereisd van Bangkok naar Chiang Mai en verder naar Chiang Rai, Chiang Khong weer verder naar Huay Xai(Laos) naar Pakbeng en nu aangekomen in Luang Prabang.

na weer een lange hobbelige en slapeloze busreis van Bangkok naar Chiang Mai, hebben we de eerste dag daar relaxed doorgebracht. Ook hebben we in Chiang Mai een bezoekje gebracht aan het Tigerkingdom. hier mochten we een half uur lang spelen met de tijgers! en foto's maken van deze prachtige beesten, want ze zijn echt mega groot! eerst mochten we een bezoekje brengen aan de kleine tijgers van 5 maanden. eigelijk was het best zielig ze lagen namelijk in een betonnen kooi naar buiten te staren. daarna mochten we naar de wat grotere tijgers van 11 maanden. bij de aanblik van deze gigantische beesten was er wel even een kleine aarzeling om de kooi in te stappen. maar omdat het waarschijnlijk ones in a livetime is toch gedaan. dit was echt een belevenis om nooit meer te vergeten. Al hadden Remy en ik beide het idee dat het niet om het welzijn van de tijgers ging maar om hun eigen zak te spekken.

's Avonds hebben we ons eigen verwend met lekkere pattatekes met een frikandel speciaal en een kroketje onder het genot van een lekker koud biertje, en op de achtergrond onze eigen oerhollandse Rob Kampuys met het tv programma de reunie en een kleine glimp van het Nederlandse weerbericht (niet dat we daar vrolijk van werden hoor!!!). en even waren we helemaal thuis!
Chiang Mai hadden we na dit alles wel gezien dus besloten om de volgende dag met de bus naar Chiang Rai te gaan. om een of andere vage reden kregen wij bustickets voor 15.00 uur, het was toen 11.00 uur, terwijl er om het half uur een bus ging. maar ja niks aan te doen. en om de tijd een beetje te doden zijn we maar op zoek gegaan naar een internetcafe.
in Chiang Rai hebben we ons wat voorbereid op onze reis naar Laos. heerlijk gegeten op de nightmarket. al was het voedselaanbod van sommige kraampjes wat anders dan we gewend zijn: deep fried insects zoals krekeles en meelwormen. ze waren ook levend verkrijgbaar maar dat was helemaal ranzig om te zien.

We zijn vanaf Chiang Rai met een lokale bus naar Chiang Khong gereisd, dit is de grensovergang tussen Thailand en Laos. Daar moesten we met een bootje de Mekong rivier over waar we Laos binnenkwamen. Visum regelen, paspoort checken en we waren binnen.
's avonds in de veronderstelling dat we een beer Lao kregen werd er een BBQ voor onze neus gezet, werden we uitgenodigd naar een grote tafel vol met allerlei soorten vlees (het meeste was voor ons totaal onbekend) we hebben wel heerlijk gegeten maar niet alles geprobeerd omdat de Laotianen namelijk alles eten (maar dan ook echt alles van miereneieren tot ratten).

de afgelopen 2 dagen hebben we rondgedobberd op de Mekong rivier in een slowboat. deze boot had echter meer iets weg van een safariboot die op zoek was naar wilde Laotianen. want bij het passeren van ieder dorpje werden de camera's uit de tassen gehaald om zoveel mogelijk foto's te maken van de locals. Best zielig voor deze mensen, die zich probeerde te verstoppen achter hun paraplu's-sols. we hebben de nacht doorgebracht in een klein dorpje langs de Mekong genaamd Pakbeng. het was wel even wennen dat ze hier alleen stroom hebben van 18.00 uur tot 22.00 uur. en 's ochtends hadden we dan ook een ijskoude douche.

Nu zitten we als miljonair in Luang Prabang, alleen is het wel wat lastigiger om onze miljoenen op te nemen. er is hier namelijk maar een pinautomaat, en je kan maar 700.000 Kip per dag opnemen, dit is ongeveer 55 euro.
Morgen gaan we voor 2 dagen de jungle in om te leren hoe je Mahout (olifanten rijder) wordt.

Helaas kunnen we er dit keer niet alle foto's opzetten omdat we weer eens ruzie hebben met de computer!

veel liefs en een dikke kus

Remy en Ramona

• 09 Oktober 2008 - 11:32

Mamsie:

Hee lieffies

Ben blij dat ik jullie nog tref...morgen ga ik er ook fftjes vandoor lekker weekendje weg naar Zuid Limburg met Janny Anton en Frank.

En t weer is ook nog eens helemaal geweldig hier...word vant weekend zo'n twintig graden dus zal wel lekker wandelen en terrasjes pikken worden :) en 's avonds lekker beesten hé..whaha

Maar jullie hebben weer n geweldige week achter de rug zo te lezen...tijgertjes spelen, vind ook dat ze in de natuur rond horen te lopen...maar denk niet dat jullie er dan zo dicht bij hadden kunnen zijn, en wat je zegt ones in a lifetime, de foto's waren prachtig.

En dan aan de frite en de fricandelle en kroketten gaan zitten...mot nie gekker worden hé....hihi

En heb je ook iets gegeten van die deep fried insects of toch maar laten staan?
    Krijg nu al n raar gevoel in mn maagstreek...gadver.

Nou lieffies heel veel plezier in de Jungle met de olifantjes en al t andere mooie wat jullie zullen tegenkomen.

O ja moest de groetjes doen van Eef.....zondag hebben we doopfeest van die twee schatjes en Michael gehad....dus weer fftjes bijgekletst met haar.

Zie de foto's wel n keer verschijnen.

Love Ya
    dikke kus Mamsie

• 09 Oktober 2008 - 14:14

Carlo En Maudy:

hey,wat is het leuk om die verhaaltjes te lezen.als ik het lees is het net of ik het mee maak.kay leuk allemaal.ik wacht dan ook weer braaf af op het volgende avontuur.xxjes.

• 09 Oktober 2008 - 16:56

Ricardo:

hey mo & remy jullie worden al echte avonturiers. kei mooi verhaal weer . ben benieuwd naar de foto`s broodje rat speciaal lijkt me wel lekker mits goed gekruid haha. veel plezier groetjes XXX paps

• 09 Oktober 2008 - 17:18

Mama Jeanne:

vergeet de recepten niet mee te brengen. Is weer eens wat anders, dan een gehaktbal met bloemkool.
    Jammer dat het niet lukte met de foto's deze keer. Hier is alles okay.

• 09 Oktober 2008 - 18:06

Annelies Plas:

heel veel plezier in de jungle en veel succes om een mahout te worden groetjes en genieten he

• 09 Oktober 2008 - 19:26

Loesje:

Hey wereldreizigers,

Doe mij maar een portie lekker gekruide apenhersens met een lekker kokossausje.
    Het is heel leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie maken dingen mee die een ander normaal gesproken niet meemaakt tijdens zijn vakantie. Nou geniet er maar van. En wie weet krijgen jullie nog wel een diploma olifantrijden.
    Heel veel plezier nog en ik wacht geduldig op jullie volgend avontuur.

Groetjes en een dikke kus Loes

• 09 Oktober 2008 - 21:39

Kitty:

hey ramona,

super om je verhalen te lezen! ik lees ze echt allemaal, blijf ontdekken en genieten!!!

groetjes kitty (ex collega)

• 10 Oktober 2008 - 09:23

Tanya:

Heey lieverds...

Wat een leuk verhaal weer ik ben zeer benieuwd naar de foto`s.. Hoe voelt dat nou om miljonair te zijn.? jammer dat je er niet veel mee kan.. Ik mis je nu wel heel erg zussie.. Heel veel plezier met de volgende avondturen..

dikke kus love you

• 11 Oktober 2008 - 13:21

Mike:

Hasllo Remy & Ramona,
    Jullie helemaal boven aan zijn beland in Thailand en in Laos zijn, zijn jullie niet ver van mijn zoontje en vriendin vandaan.
    Zij wonen namelijk in Phonpisai zo,n 40km van Nong-Khai vandaan.
    Ook ee prachtige omgeveing,
    Maar wens jullie verder nog vele mooie bezienswaardigheden en plezier.
    Groetjes Mike Scholte

• 16 Oktober 2008 - 16:37

Michael(Bakkes):

Hey Remy en Ramona,

Goed om jullie verhalen te lezen...En fijn dat het allemaal goed met jullie gaat!! Wat is het allemaal mooi waar jullie komen en gaaf dat jullie je ook onder de locals mengen...;-)

Nou zie je wel dat jullie echt 50 jaar terug gaan in de tijd daaro... Ook leuke fotos allemaal... Vet hoor dat bergbeklimmen en die tijgers en die stranden!!! Ik wil ook weer die kant op...;-) haha

Heel veel succes en een hele fijne reis toegewenst!!! Ik volg jullie op de voet hoor ga zo door!!!

Groetjes en Kusss Bakkes