Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Door: Remy

Blijf op de hoogte en volg Remy en Ramona

30 September 2008 | Thailand, Bangkok

Alweer een week verder.....
afgelopen week zijn we van Koh Samui naar krabi Town gereisd, vanuit Krabi zijn we met een minibus naar Koh Lanta gereden. Daar hadden we al gauw een resort gevonden, en we bleken een van de weinigen. afgezien van de beheerder, 3 duitsers en 40 katten was er niemand op het resort. Echt superrustig, met een groot zwembad voor ons alleen. Maar.... de serene rust bleek van korte duur, Want opeens vanuit het niets begon er een hysterische muezzin te gillen vanuit zijn minaret. Het was ons nog niet opgevallen dat er een moskee naast het resort stond. dit tafereel herhaalde zich zo'n 5 keer per dag en begon al om 5 uur 's morgens. maar toch leuk zo'n kijkje in een andere cultuur, daarom zijn we immers op vakantie. Na dat we Koh Lanta op de fiets verkend hadden en vaak raar nagekeken waren door gesluierde vrouwen, vonden we het tijd worden om naar Ao Nang te gaan. Weer een erg mooi strand hier en na een wandeling door de bergen werden we verrast door een groep makaken. Wij op onze tenen, gewapend met onze camera's, dichter bij geslopen. Dit was echter nergens voor nodig want deze beestjes waren blijkbaar erg gewend aan mensen want ze begonnen meteen naar ons te graaien, en te bedelen om eten.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze ons voor familie aangezien hebben.

vanuit Ao Nang zin we met een longtail bootje naar Railey gevaren. Railey is een schiereiland wat alleen per boot te bereiken is. en echt supercool!!! overal rotsen, grotten, klimwanden en... geen tuktuks, pakken verkopers of moskeen, kortom pure rust.. nou ja... We hebben hier 2 dagen door de bergen geklauterd. we zijn op zoek gegaan naar de lagoon. ongeloofwaardig stonden we voor een bord dat tegen een steile berg omhoog wees. na bevestiging van andere reizigers zijn we het "pad" gevolgt. na een klim van een dik half uur boven aangekomen wees het volgende bord ons aan de andere kant weer naar beneden. de lagoon bleek een diepe krater te zijn in het midden van de berg. de klim naar beneden was echter nog moeilijker, nog glibberiger en nog steiler als omhoog. het leek ons verstandiger om weer terug te keren. nog nagenietend van het mooie uitzicht op de lagoon kwam er een Engels stel aan met wat meer klimervaring. en toen kon ik het niet laten om hun te volgen. Ramona achterlatend ben ik met deze engelsen naar beneden geklommen om een frisse duik te nemen in de lagoon.
er was ook een vieuwpoint in de bergen die we ook wilden verkennen. dit was echter een gigantische grot, met allerlei spleten waar je weer verder op bamboo ladders omhoog kon klimmen naar de volgende donkere holte gevuld met vleermuizen. het hoogste vieuwpoint hebben we echter niet gehaald. aangezien we nog 4 maanden vakantie voor de boeg hebben en geen hoofdlamp bij ons hadden, leek ons dit te riskant. maar met een klein lampje van de telefoon konden we toch genieten van de vele stallagmieten en stallagtieten.
En natuurlijk waren er ook hier prachtige goudgele stranden.

maar.... na 3 weken van zonnen op de witte stranden, zwemmen in azuurblauwe zeeen en relaxen op prachtige resorts (haha het was ook weleens anders hoor, toen we na bijna 20 km fietsen over heuvelachtige wegen opeens bedachten dat we ook nog terug moesten, en het al dik 30 graden was, met een zware rugzak moesten rennen voor ons leven om de Bangkokse (snel) wegen over te steken, weer eens aangevallen werden door een zwerm muskieten of een nacht in een hobbelende bus met een lekke uitlaat tevergeefs in slaap probeerden te vallen) is het nu tijd om naar het noorden te gaan.

Woensdag gaan we met de nachtbus naar Chiang Mai......

• 30 September 2008 - 04:25

Silvia Leijtens.v.l:

hey hey,
    leuk weer een update van jullie en fijn dat jullie het naar de zin hebben en wel weinig mensen in het resort ja,maar wel leuk dat er een moskee was waar vele zaten!!
    leuk hoor!!!
    en jullie al veel dingen gedaan en gezien zeg
    en wat een leuke mooie foto's weer!
    geniet ervan en succes en horen het weer!!

gr silvia

• 30 September 2008 - 06:01

Yolande:

Heey Ramona en Remy, we zijn blij vanuit ons regenlandje jullie prachtige zonnige stranden en lagoons te kunnen zien.
    Wat hebben jullie veel prachtige indrukken in jullie op te nemen, en wat leuk dat wij ervan mee kunnen genieten, zo zien we ook eens wat van al deze pracht en praal.
    Geniet verder van jullie geweldige reis, en we vpolgen jullie.
    Liefs Yolande

• 30 September 2008 - 08:00

Mamsie:

Hee lieffies,

Wat n heerlijke avonturen maken jullie mee, helemaal Top hoe je t opschrijft als ik mn oogies sluit ben ik er gewoon blij.

Toch wel leuk om daar nog wat "familie" tegen t lijf te lopen whahaha

En n moskee naast je is niet helemaal je van het.
    Maar jullie hoeven niet bang te zijn hoor hier in Vlijmen city zal er geen komen.

De foto's zijn weer prachtig...jullie zijn al lekker verkleurd en het ziet er allemaal heel mooi uit.

Afgelopen weekend was t hier ook nog 20 gr, maar ja wij zitten in Nederland hé....dus t giet alweer twee dagen...en dat verveeld heel snel. Het word steeds kouder en donkerder..echt herfstweer.

Oke lieffies ik ga weer wat doen, ben net binnen van mn werk en mag vanaaf nog even.

Dus vanaf deze kant heel veel knuffies en veel liefs.

Dikke kus mamsie

• 30 September 2008 - 15:22

Tanya:

WAUWWW die foto`s echt GEWELDIG!!! het ziet er echt uit als een paradijsje daar.. Remy je moet me zussie niet in de steek laten he op een berg, ik wil wel graag dat ze heelhuids terug komt?
    Ik wist niet dat jullie zo goed verhaaltjes konden schrijven misschien moet je er iets mee gaan doen, colums schrijven ofzo hahaha.. Op naar het volgende avontuur!!

veel liefs dikke kus van je (schoon)zusje

• 30 September 2008 - 16:13

Annelies Plas:

vind het geweldig wat jullie vertellen geniet er maar van voor je het weet zit je weer in het regen achtige nederland. echt super allemaal en de foto's ook heel mooi groetjes doei

• 30 September 2008 - 18:46

Mama Jeanne:

Goh, ik wist niet dat er nog familie van ons rond zwierf daar in Thailand. Toch wel gezellig zo, om eindelijk weer eens een bekend gezicht te zien?
    Je beschrijft in een paar zinnen een hele hoop natuurschoon en indrukken.Zo te lezen is Remy helemaal uitgerust en moet er weer geklimd en geklauterd worden. Ben toch blij te lezen dat je niet echt tot het uiterste gaat ( hoop ik) en zo verstandig bent ( hoop ik) om tijdig te stoppen als het te gevaarlijk wordt. Je foto's worden steeds mooier, niet alleen qua natuur, maar ook qua compositie. Heb je voldoende geheugenkaarten bij je om ze allemaal op te slaan? Nou veel plezier in t noorden, Ramona geen neksieraden kopen bij de girafvrouwen he.
    kus van Sammy

• 01 Oktober 2008 - 16:30

Mama Jeanne:

moosje, ik heb jou een e-mail gestuurd!
    kus

• 01 Oktober 2008 - 16:57

Ricardo:

hey mo en remy kei mooie foto`s , hier is het pokke weer. kom eeer daags ook die kant op , veel plezier maar dat komt wel goed met jullie , hartelijke groetjes paps

• 01 Oktober 2008 - 18:45

Ricardo:

remy je had toch een hoofdlampje van ons gehad ! vergeten zeker ?

• 01 Oktober 2008 - 22:29

Paula:

Ongelovelijk jullie verhalen, prachtig en zeker hoe jullie het verwoorden! In combi met die foto's lijkt het helemaal realistisch! En mo wat een prachtige foto van jou op die schommel met die zonondergang en doe bladeren erboven, dat heeft Remy mooi gefotografeerd. Knap hoor. Alleen heb ik net mun kast opgeruimd en ligt mijn bikini ver weg, snik snik. Ga mun handschoenen en sjaal maar opzoeken.........
    Liefs, Paula XXX

• 02 Oktober 2008 - 07:06

Leo Groeneveld:

Hallo Remy en Ramona, geweldig wat jullie allemaal meemaken echt super.
    Veel plezier en mooie avonturen gewenst verder!

• 02 Oktober 2008 - 11:14

Bianca:

Hoi Remy en Ramona,
    geweldige foto's , zo zie je Thailand niet als je een georganiseerde rondreis maakt hoor!!

verder vond ik Chiang Mai een leuke stad ( niet zo heftig als Bangkok)

We houden jullie in de gaten en zal een samenvatting van jullie avontuur tot zover in de speciale mededelingen zetten!

geniet ze nog!

Bianca van Schijndel

• 02 Oktober 2008 - 12:22

check your mailbox please

• 03 Oktober 2008 - 12:34

KELLA:

HEEEJ RAMONA EN REMY..

heb jullie mooi verhaaltje gelezen.echt heel leuk hoe jullie die verhaaltjes opschrijven.was ik daar maar ook*zucht* en die ramona! op die schommel!! WOW SUPER MOOI! veel plezier nog.dikke XUS KELLY

• 04 Oktober 2008 - 12:01

Dieter+Schimmel:

heey maatjes
    super mooie foto's!
    ik wou dat ik bij jullie was. egt super vet.
    veel liefs Dieter en Maarten.

hajè war jong

• 09 Oktober 2008 - 08:40

Charlotte:

Hee Remy en Ramona,

Super mooie foto's en leuke verhalen joh! Echt gruwelijk al dat uitzicht! Heel veel plezier nog!

Kus charlotte