The Islands - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu The Islands - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu

The Islands

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Remy en Ramona

16 September 2008 | Thailand, Bangkok

Sawasdee,

Iedereen bedankt voor jullie berichtjes, we missen jullie ook al hoor!
inmiddels zijn we alweer 11 dagen uit Nederland, en hebben we voet gezet op Koh Samui.
Na ons laatste bericht uit Bangkok hebben we een lange hobbelig busreis gehad naar Chumporn, en vanuit daar een boottocht naar Koh Tao.
We hadden op Koh Tao een leuke bungalow op t oog aan het einde van het strand. ongeveer 6 km vanaf de pier, wij dachten even geld te besparen door dit te gaan lopen. Na veel geploeter en gezweet, berg op berg af en een rugzak van dik 10 kg plus nog eens een felle zon op je hoofd, kwamen we na een tijdje aan op een bouwplaats. Het enige dat we zagen was een bord met open, bungalows for rent?!
Na even uitgerust te hebben weer teruglopen over het heuvelachtige weggetje tot het eerstvolgende goedkope bungalowtje zich weer aanbood. eindelijk een bungalow gevonden met een prachtig uitzicht over de zee. Moe van het lopen hadden we besloten om voor 2 dagen een motorscooter te huren om het eiland te verkennen. aangezien de 'zandwegen' hier niet echt goed zijn hadden we beter een off the road kunnen nemen. we hebben een aantal mooie sprongen gemaakt over de soms supersteile bergpassen. Bij het terugbrengen even zweten voor de krassen op de onderkant, maar gelukkig had onze vriendelijke Thai ze niet gezien. maar goed dat we m in het donker hebben teruggebracht. al met al hebben we veel plezier gehad voor 8 euries.
omdat Koh Tao niet echt groot is zijn we verder gegaan naar Koh Phagnan voor de Full moon party. Daar aangekomen hadden we al vrij snel een bungalow wel erg basic, maar wat wil je voor 3 euro per nacht!! het was een houten kippenhokje 2 meter van de zee vandaan op het strand. de eerste nacht niet super geslapen vanwege een poolparty bij de buren. maar de volgende dag maar even bijgeslapen op het strand, allebei flink verbrand wakker geworden!
op 14 september naar de Full moon party geweest, leuk om een keer meegemaakt te hebben. best gezellig, druk strand overal muziek, lichtjes, vuur, vuurwerk en mensen die uit emmertjes drinken! en natuurlijk de dealers, XTC cocaine, ze proberen je t allemaal aan te smeren! maar ons toch vrij rustig gedragen omdat we de volgende dag vroeg wilde vertrekken. onze bedoeling was om naar het noorden van het eiland te gaan, maar na lang rondlopen op zoek naar een redelijke prijs voor een taxi, hadden we maar besloten om een bootticket te kopen naar Koh Samui.
Omdat we nog een tijdje moesten wachten op de boot, nog even rondgelopen door het dorpje. Overal liepen nog Engelsen rond, onderweg naar het ziekenhuis, op zoek naar hun hotel, echt compleet de weg kwijt en helemaal fucked up.

aangekomen op Koh Samui een taxi gepakt naar Hat Chaweng. gelijk een bungalow gevonden aan het prachtige strand! gezellig dorpje hier 's avonds lekker romantische strandtentjes. vandaag hebben we lekker gewandeld, de Big Buddha bezocht, op het strand gelegen en we konden het toch niet laten om even de Mac te bezoeken!
Morgen gaan we weer verder naar het zuiden op het eiland.

liefs en een dikke kus.

• 16 September 2008 - 13:18

De Ubertjes:

hey hey

wehebben even jullie foto's gekeken.
    leuk hoor :) we w8e vol spanning en nieuwschierigheid op jullie volgend verhaal (avontuur) ;)

kusjessssss

• 16 September 2008 - 13:52

Frans & Anky En Kids:

Groetjes van uit Den Bosch.....hier horen wij alleen maar het omgedraaide van tuk tuk......maar daar is het ook Den Bosch voor hé! Leuk te lezen dat jullie het goed maken daar helemaal aan die andere kant ;-). We houden de berichten in de gaten... foto's tuurlijk ook he...en opppassen voor enge beestjes..
    Franske & Anky en de kids............. Laterrrrrrrrrrr

• 16 September 2008 - 14:34

Mamsie:

Hee Lieffies

Wat n mooie foto's weer en dat filmpje helemaal Top...leuk hoor!!

En ben helemaaaaaal niet jaloers...ben de gek...we verrekken hier van de kou al 's nachts rond de 5 graden brrrrr, geef mij ook maar zo'n eilandje hahaha....en feesten ken je er ook dus moeders zal zich dar ook wel thuis voelen :-p :-p

Afgelopen zaterdag is de 80 van de langstraat weer geweest...heeee neefie Dave heb m weer uitgelopen goed hè...en ik ben lekker op sjouw geweest..naar de Apollo en daarna weer na t plein hiero...en toen weer door naar Waalwijk...feestweekend gehad en flink gebeest whahwhaaaa.

Nou lieverds nog heel veel plezier op de Eilandjes...mooie verhaaltjes blijven schrijven en mis jullie ook...Love Ya

dikke kus Mamsie

• 16 September 2008 - 16:21

Mama Jeanne:

Fijn om weer wat van jullie te horen, want wij vroegen ons al af waar jullie uit hingen. We hadden al visioenen van jullie lekker onder een palmboompje met een cocktailtje in de hand.Ja en dan denk je natuurlijk helemaal niet meer aan Nederland. Hier gaat alles zijn gangetje. In het begin wel vreemd zo met z'n tweetjes, maar ik merk dat we nu in een soort ritme komen, lekker relaxt. Veel minder was, veel minder boodschappen, weet nu wat een empty nest is. maar geen zorg, jullie kamer is nog niet verhuurd hoor.
    Ben wel erg jaloers als ik jullie verhalen hoor. Zou zo ook op zo'n strandje willen liggen....
    Geniet er lekker van, geen Thaise puppy's mee smokkelen en laat ons snel weer horen waar je uithangt. Veel liefs van ons

• 16 September 2008 - 17:42

Rudolf :

heejjjj
    leuk eilandje ja ;) mooi fotos
    zei dat jullie je nog steeds goed vermaken :D
    veel plezier nog groetjes

• 16 September 2008 - 19:08

Iloontjuuh:

Hey Remy en Ramoon!!!
    Hoe is ie daar???
    Aan de foto's te zien is t daar prachtig!!!!
    Ik hoop dat alles goed gaat en dat je nog veel plezier daar hebt!
    Enjoy it!
    Dikke Xussies uit het gruwljke koue Nederland van Iloon

• 17 September 2008 - 07:12

Tanya:

Heeey schatties..

Wat grappig zeg, wij hadden 14 sep ook een beachparty sneakerz.. lijkt wel op jullie full moon party daar. Alleen stonden wij te blauwbekken op het strand en jullie niet hahaha... Het ziet er allemaal super uit daar, aan de foto`s te zien.
    Hier gaat alles zijn gangetje en word ondertussen al een stuk kouder. Tot de volgende keer maar weer..

dikke kus.. Love you

• 17 September 2008 - 19:12

Frank En Anouska:

hey maatjes

we zijn blij dat jullie het naar jullie zin hebben daar in het verre. en we hebben jullie fotos bekeken ziet er mooi en vet uit.
    we blijven op de hoogte want we houden jullie site in de gaten.

groetjes frank en anouska