Bangkok en Koh Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu Bangkok en Koh Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Remy en Ramona Broeken/Lieshout - WaarBenJij.nu

Bangkok en Koh Phi Phi

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Remy en Ramona

17 November 2016 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Hallo allemaal,

Wij zijn inmiddels alweer een week weg uit ons koude kikkerlandje. En over kou gesproken, wij hebben dit jaar al even in de sneeuw gezeten! Tijdens onze tussenstop in Helsinki lag er een dik pak sneeuw, wij stonden wel even raar te kijken. Ga je op vakantie naar de zon beland je in de sneeuw ;-)
Na een lange reis van totaal 15 uur kwamen we aan in Bangkok. Gelijk vervoer geregeld naar Khao san Road. Hotel was al geboekt dus we konden gelijk opfrissen en de stad in voor een hapje eten! Voelde wel als thuiskomen hoor we kennen de stad en weten hoe het reilt en zeilt in Bangkok.
Tijdens de 3 dagen die we in Bangkok hebben gespendeerd zijn we niet veel verder geweest dan rondom Khao San Road, het MBK winkelcentrum en het zwembad van ons hotel, wel lekker hoor relaxed beginnen.

Afgelopen maandag zijn we per bus zuidwaarts vertrokken naar het prachtig mooie eiland Koh Phi Phi. Hier hebben we natuurlijk lekker op het strand gelegen, lekker gechilled aan t zwembad bij onze bungalow. Maar we zijn woensdag ook in de lokale gym geweest en hebben daar heerlijk getraind in de buitenlucht met een mooi uitzicht! Diezelfde middag zijn we gaan wandelen naar het vieuwpoint, wat er uiteindelijk 3 bleken te zijn. Super mooi uitzicht op een deel van het eiland! Bij het bovenste vieuwpoint lekker een hapje gegeten en met de aanwezige kittens gespeeld, hier op Koh Phi Phi zitten namelijk heel veel katten. Zal onze Bono wel leuk vinden ;-)
Daarna zijn we richting de andere kant van het eiland gelopen door de jungle, ook tijdens deze wandeling werden we meerdere malen getrakteerd op een prachtig uitzicht. Op een gegeven moment kwamen 3 andere toeristen uit tegen gestelde richting voorbij gerend die ons waarschuwden voor de makaken! Deze apen staan er namelijk om bekend dat ze heel brutaal zijn en zich niet schromen om je te ontdoen van je eten en persoonlijke spullen. Dus wij op zoek naar iets waarmee we deze brutale beesten van ons af konden houden. En geloof me dat was nog een hele zoektocht om een goede stok te vinden. Uiteindelijk hadden we voor ons beide een mooi exemplaar gevonden en zijn we gewapend met onze stokken, boos wijzend naar de makaken, voorbij gelopen. Het leek wel een spelletje Annemaria koek koek! Als je ze aankeek bleven ze stilzitten maar zodra je er eentje je rug toekeerde besloop hij of zij je weer! Maar gelukkig zijn we niet beroofd of besprongen. Onze stokken hadden we even verstopt voor de terugweg want dit eiland heeft vrijwel geen wegen of paden.
Het strand waar het pad op uitkwam was niet heel groot dus we hadden het vrij snel weer gezien. Op de terugweg nog even gestopt bij de vieuw points om de zonsondergang te zien.
Vandaag zijn we naar een ander deel van het eiland gelopen naar een strand genaamd Long beach hier lekker gesnorkeld en wat rond gelopen. Super mooie plekken weer gezien!
Morgen trekken we verder naar een ander eilandje Koh Lanta, hier zijn we 8 jaar geleden ook geweest. Verder gaat het heel goed met ons! We genieten met volle teugen van al het moois en van de tijd die we samen kunnen doorbrengen! En hoe is het in Nederland? Volop herfstweer of heeft de winter zijn intrede al gemaakt?

Tot snel! Liefs Ramona en Remy

• 17 November 2016 - 11:44

Richard:

Mooi begin hoor , goed jachtgebied voor Bono ! Eten ze daar ook nog anjing ? Moet ie wel oppassen haha . Fijne reis verder ! En Mo vergeet je fluitje niet ... groetjes paps

• 17 November 2016 - 12:46

Kayleigh:

Oohhh klinkt super leuk allemaaal!!!! Veeeel beter dan hier... Hier regent t, het waait hard, echt herfstweer dus... Maar geniet lekker en ik zie jullie berichtjes wel weer verschijnen

• 17 November 2016 - 15:10

Kees:

Doe jezelf een plezier (onder het motto huwelijksreis) en ga vanavond nog even bij Le Grand Bleu eten ;) By far het beste restaurant van Koh Phi Phi.
    Have fun!

• 17 November 2016 - 15:32

Mamsie:

Hoi scatties,

Heerlijk jullie verhaal te lezen.
    Hier is t regenachtig veel wind echt herfst, en dat gaat snel vervelen dus helemaal niet jaloers op die mooie foto's bendé gek :-P
    Wat is het daar toch prachtig, alleen maar genieten ;)
    Groetjes van opa en oma en dikke kus van mij Xxxx

• 18 November 2016 - 09:31

Jose, Chenille En Ashley:

Hoi just happy married couple! Je zijn echte avonturiers:-) Komisch hoe je hebt verteld over die apen!! Ik moest er wel om lachen, ik zag het voor me..:-) ik kijk al uit naar jullie volgende avontuur :-) ...Groetjes X